سازمان جهانی بهداشت هفتم آوریل را روز جهانی سلامت اعلام کرده است. این روز،‌فرصتی برای افزایش آگاهی های عمومی در مورد نگرانی های خاص در مورد بهداشت عمومی است.
این سازمان شعار روز جهانی سلامت در سال 2020 را "تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه توسط همه" در نظر گرفته است .پرستاران و ماماها نقش مهمی را در مراقبت از مردم در همه جا از جمله شرایط بحرانی ، درگیری‌ها و وضعیت‌های شکننده ایجاد می‌کنند . آن‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات اساسی مرتبط به جامعه در تمام سطوح سلامت را ارائه می‌دهند . با انجام این کار ، آن‌ها یک مولفه اساسی در دستیابی به شعار "سلامت برای همه توسط همه" را محقق می‌سازند.
بهداشت زیر بنای فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک ملت محسوب می شود و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی است و جامعه سالم و تندرست می تواند از منافع خود دفاع و حقوق خود را کسب کند . به همین دلیل هم نهادها و موسسه های مختلفی در حوزه بهداشت در سطح کشورها و در سطح جهانی فعال هستند . یکی از این موسسه ها، سازمان بهداشت جهانی است که از بدو تاسیس تا به امروز بیشترین توجه خود را صرف مداوای تب های مناطق حارّه ، سل ، جذام ، وبا ، طاعون ، آبله ، بهداشت مادران و کودکان و تغذیه متمرکز کرده است و این روزها هم مهمترین مساله آن مبارزه با شیوع ویروس کرونا است.